Subjects Freshman Year Reading African American Studies African Studies American Studies Anthropology Art, Film, Music and Architecture Asian Studies Business and Economics Criminology Education Environmental Studies Foreign Language Instructional Materials Gender Studies History Irish Studies Jewish Studies Latin American & Caribbean Studies Law and Legal Studies Literature and Drama Literature in Spanish Media Issues, Journalism and Communication Middle East Studies Native American Studies Philosophy Political Science Psychology Reference Religion Russian and Eastern European Studies Science and Mathematics Sociology Study Aids


E-Newsletters: Click here to be notified of new titles in your field
Click here to request Desk/Exam copies
Freshman Year Reading
View Our Award Winners
Click here to view our Catalogs
The Fox Effect

The Fox Effect

Upgrade to the Flash 9 viewer for enhanced content, including the ability to browse & search through your favorite titles.
Click here to learn more!

Order Exam Copy
E-Mail this Page Print this Page
Add This - The Fox Effect

Written by David BrockAuthor Alerts:  Random House will alert you to new works by David Brock , Ari Rabin-HavtAuthor Alerts:  Random House will alert you to new works by Ari Rabin-Havt and Media Matters for AmericaAuthor Alerts:  Random House will alert you to new works by Media Matters for America

  • Format: Trade Paperback, 336 pages
  • Publisher: Anchor
  • On Sale: February 21, 2012
  • Price: $15.00
  • ISBN: 978-0-307-27958-3 (0-307-27958-8)
Also available as an unabridged audiobook download and an eBook.
EXCERPT

Introduction:
Not Necessarily the News


It is their M.O. to undermine the administration and to undermine Democrats.
They’re a propaganda outfit but they call themselves news.

—a former Fox employee


On August 2, 2009, on board the “Six-Star Luxury Liner” Crystal Serenity, somewhere in the middle of the Mediterranean Sea, Fox News’s Washington, D.C., managing editor, Bill Sammon, rose to address supporters of Hillsdale College, a conservative institution located just over one hundred miles west of Detroit. His audience had paid between $11,800 and $37,600 per couple to listen to an all-star lineup of conservative journalists and scholars as they traveled from Venice to Athens, via Istanbul. Sammon was the featured speaker. He began with some joking remarks, speculating that conservative political consultant Mary Matalin, who was on board the ship simply on vacation, might have “mischievously arranged” to have her husband, liberal James Carville, along to “save his ideological soul.” Then Sammon made a startling admission:
 
You know, speaking of mischief, last year, candidate Barack
Obama stood on a sidewalk in Toledo, Ohio, and first let it
slip to Joe the Plumber that he wanted to, quote, “spread the
wealth around.” At that time, I have to admit that I went on
TV, on Fox News, and publicly engaged in what I guess was
some rather mischievous speculation about whether Barack
Obama really advocated socialism, a premise that privately I
found rather far-fetched.(1)
 
At the time Sammon made these “mischievous speculations,” he was Fox News’s Washington deputy managing editor, and it was his job to oversee the reporting of the news on one of our country’s major cable networks. Yet here, in front of a friendly audience, on a luxury cruise an ocean away from the United States, he was candidly, nonchalantly admitting to consciously misrepresenting the ideology of a presidential candidate to Fox’s audience days before an election.
 
E-mails we obtained from that time, written by Sammon and a Fox producer, show that this calculated smear against Obama was not an on-air slip but part of a coordinated campaign of deception. Not only had Sammon personally appeared on the network to make these charges against Barack Obama, but he had also sent an e-mail to journalists who worked for him, encouraging them to cover the Democratic candidate’s “racial obsessions” and supposed connections to Marxism.
 
From: Sammon, Bill
Sent: Monday, October 27, 2008 1:02 PM
To: 069 -Politics; 169 -SPECIAL REPORT; 030 -Root (FoxNews.Com)
Subject: fyi: Obama’s references to socialism, liberalism,
Marxism and Marxists in his autobiography, “Dreams from
My Father.” Plus a couple of his many self-described “racial
obsessions” . . .

• “To avoid being mistaken for a sellout, I chose my friends
carefully. The more politically active black students. The
foreign students. The Chicanos. The Marxist professors
and structural feminists.” (Obama writing about his time
at Occidental College in “Dreams.”)
• After his sophomore year, Obama transferred to Columbia
University. He lived on Manhattan’s Upper East Side, ven-
turing to the East Village for “the socialist conferences
I sometimes attended
at Cooper Union,” he recalled,
adding: “Much of what I absorbed from the sixties was filtered
through my mother, who to the end of her life would
proudly proclaim herself an unreconstructed liberal.”
• After graduating from Columbia in 1983, Obama spent a
year working for a consulting fi rm and then went to work
for “a Ralph Nader offshoot” in Harlem. “In search of some
inspiration, I went to hear Kwame Toure, formerly Stokely
Carmichael of SNCC and Black Panther fame, speak at
Columbia. At the entrance to the auditorium, two women,
one black, one Asian, were selling Marxist literature.”
During this period, according to Obama, he began a serious
romantic relationship.
“There was a woman in New York that I loved. She was
white,”
Obama wrote in “Dreams.” “We saw each other
for almost a year. On the weekends, mostly. Sometimes in
her apartment, sometimes in mine. You know how you can
fall into your own private world? Just two people, hidden
and warm. Your own language. Your own customs.” But
Obama said their relationship was doomed by the racial
difference. “I pushed her away,” he recalled. “The emotion
between the races could never be pure;
even love was
tarnished by the desire to fi nd in the other some element
that was missing from ourselves. Whether we sought out
our demons or salvation, the other race would always
remain just that: menacing, alien, and apart.”

• In June 1985, Obama was interviewed in New York by Marty
Kaufman, a community organizer from Chicago. Obama recalled:
“There was something about him that made me
wary. A little too sure of himself, maybe. And white.”
(2)
 
Less than ninety minutes later, Sammon was on Fox engaging in “mischievous speculation” claiming Barack Obama “was drawn to Marxists, and he was drawn to liberals, and he was drawn to socialists by his own admission as a young man.”(3)
 
The next morning, Sammon appeared on the network’s morning show, Fox & Friends, to reiterate his “far-fetched” theory about Obama’s Marxism and racial obsessions. Memos from the show’s producers reveal that the entire third segment was built around his e-mail.
 
From: Cunningham, Jennifer
To: 044—Web Show Producers; 064—Desk Assignment;
069—Politics; 081-Radio; 085—DC Booking;
100—Media Relations; 162—Promos; Brown, David;
Glick, Alexis; Magee, Kevin; Moody, John; Scott,
Suzanne; Shine, Bill; Tammero, Michael; Wallace, Jay
Sent: Mon Oct 27 18:17:41 2008
Subject: FOX & FRIENDS GUESTS FOR TUESDAY OCTOBER. 28—
EXACTLY 1 WEEK BEFORE ELECTION DAY
FOX & FRIENDS GUESTS FOR TUESDAY OCTOBER. 28—
EXACTLY 1 WEEK BEFORE ELECTION DAY
5:59 (A-BLOCK) COLD OPEN // QUICK TEASE// News
HEADLINES // TALKING POINTS WX BUMP OUT TO
TEASE———————————
6:15 (B-BLOCK)—2 STORIES AMANDA CARPENTER—
DEMS PLAYBOOK SHOWS DIRTY TACTICS
((DC BUREAU))———————————
6:22 (C-BLOCK)—2 STORIES ((ANCHOR)) & BILL
SAMMON—FYI: OBAMA’S REFERENCES TO SOCIALISM,
LIBERALISM, MARXISM AND MARXISTS IN HIS
AUTOBIOGRAPHY, “DREAMS FROM MY FATHER.”

PLUS A COUPLE OF HIS MANY SELF-DESCRIBED
“RACIAL OBSESSIONS” . . . (( FOX DC )) >>
BDAY IN TEASE———————————
(4)
 
As Sammon spoke, the chyron, the graphic appearing on the lower section of the screen, read: “The Real Barack Obama; Aligned W/ Marxists, Socialists”; “Obama’s Radical Past; Close Friends W/ Marxist”; “Obama’s Chosen Friends; Marxist Profs & Structural Feminists”; and “Obama’s Racial Divide; ‘Emotion B/W Races Never Be Pure.’ ”(5)
 
That same day Sammon published a piece claiming that “Obama laughs off charges of socialism . . . [but] Obama himself acknowledges that he was drawn to socialists and even Marxists as a college student.”(6)
 
It was a peculiar amount of attention to give to a story Sammon didn’t really believe, particularly since the information involved was neither new nor particularly newsworthy—the contemporary political relevance of Obama’s candid account of his early years as described in Dreams from My Father (which had been published in 1995) had already been thoroughly covered by the press, including by Sammon himself in a book published earlier that year. Why, a week before Election Day, were years-old, out-of-context quotes suddenly being treated as a major, breaking story on “fair and balanced” Fox News?
 
 
When criticized for such on-air behavior, Fox News and its defenders will often assert that the network maintains a firewall between its news and opinion programming similar to that between a newspaper’s front page and its opinion section. But as a “news” executive, Bill Sammon clearly crossed this line, as veteran journalist Marc Sandalow, a former bureau chief at the San Francisco Chronicle’s Washington office, points out. “[Sammon] is overseeing the news operation,” he said in an interview with Media Matters. “For news gatherers, credibility is everything. You should never deceive viewers or readers.”(7)
 
After his e-mails were revealed in 2011, Sammon defended his actions to The Daily Beast ’s Howard Kurtz, who wrote of the affair:
 
Sammon says his reference to “mischievous speculation” was
“my probably inartful way of saying, ‘Can you believe how far
this thing has come?’ ” The socialism question indeed “struck
me as a far-fetched idea” in 2008. “I considered it kind of a
remarkable notion that we would even be having the conversation.”
He doesn’t regret repeatedly raising it on the air because,
Sammon says, “it was a main point of discussion on all the
channels, in all the media”—and by 2009 he was “astonished
by how the needle had moved.”(8)
 
But a review of the media coverage at the time shows that Fox and Sammon, far from responding to a media narrative, were the driving force behind the reporting of Barack Obama’s supposed attraction to socialism. Two weeks before sending his memo to producers, Sammon appeared on Fox’s afternoon news program The Live Desk to discuss how Barack Obama’s comment to Joe the Plumber, an Ohio man, who became a conservative movement fixture after confronting the future president at a campaign stop—that “when you spread the wealth around, it’s good for everybody”(9)—was “tantamount to socialism.”(10) A few days later Sammon was on Greta Van Susteren’s show discussing the same topic, and later that week on Fox & Friends, he again reported on the political ramifications of Obama’s supposed links to socialism.
 
Other journalists are not so willing to accept Sammon’s explanation to Kurtz. “I don’t think deception is ever acceptable in journalism,” John Walcott, McClatchy’s Washington bureau chief during the 2008 election, remarked of the Fox executive’s conduct. “I think there are times when we don’t say everything we’ve learned for reasons of personal security and national security. But outright deception, saying something that you know to be untrue or have no basis for believing is true, is not journalism, it is propaganda.”(11)
 
Sammon’s transgressions at the tail end of the 2008 election only marked the beginning of a larger transition at the network, one that would see Fox News change from a network that provided a conservative outlook on the news to an active and unapologetic mouthpiece for the Republican Party.
 
Media Matters for America, our organization, produces thousands of pieces of research a year focused on correcting conservative misinformation in the media. Our efforts to squelch such lies and distortions initially were distributed over a wide range of news sources—various conservative websites, radio programs, and television shows. But in early 2009, we noticed a marked increase in politically motivated misinformation coming from Fox News. Our attention was thus drawn increasingly to that channel—not only because they were serial violators of responsible journalism, but because their influence and reach within the media and with the public at large as the most-watched cable news network made it even more important to counteract their distortions of the truth. In early 2009, for instance, approximately 33 percent of our work focused on Fox News and its affiliates; in 2010, that number rose to 44 percent. By the beginning of 2011 we were spending more than 54 percent of our time focused on the network. This was not intentional; it was a matter of responding to this growing trend: the vast majority of the lies, smears, and distortions from conservative media flowed from or through Fox News.
 
We live in a cynical time, when words like “fair” and “balanced” are used as slogans to sell content that is anything but. When the words of lobbyists and the politicians they support are given equal weight with the consensus of scientific experts, by journalists who think a news story is a competition between opposing narratives rather than a judicious search for truth. Reporters often ask why they should trust Media Matters any more than Fox, given that both are ideological institutions. But this is precisely our point: Media Matters makes no claim of being neutral; we proudly wear our progressive ideology on our sleeve. We make decisions about the issues we focus on and the lies we debunk, just as newspapers choose what stories to cover. But our research and reporting stick to the facts and are painstakingly documented. Fox, on the other hand, claims to be a “fair and balanced” news network while brazenly broadcasting demonstrable lies and distortions, always with a conservative spin.
 
It is critical that the media, Democrats, opinion makers of all stripes, and the public at large understand what Fox News is. Too many reporters and commentators have continued to treat Fox as a news organization. By doing so, they enable the network to conduct a political campaign under the guise of a media outlet, influencing the outcome of legislative debates and elections.
 
It is all the more important to keep an eye on Fox because the rhetoric the network wields as a political weapon is filled with violent imagery and demonization. This is never a good practice, particularly at a time of economic instability, when social unrest and passions are high. Fox News personalities, unfortunately, have a habit of portraying their ideological opponents in outrageously negative ways. In the past few years its hosts have, among other things, compared President Obama, members of Congress, and progressive leaders to Nazis and genocidal dictators such as Adolf Hitler, Joseph Stalin, and Mao Zedong, and have referred to the president as a racist. Glenn Beck, one of Fox News’s most popular personalities from 2009 to 2011, even simulated the assassination of House Speaker Nancy Pelosi on air by miming giving her a glass of poisoned wine, without any repercussions from network management. It’s all harmless amusement until an unbalanced individual is riled up to perform an unspeakable act against a public official who has been reduced by media images into a two-dimensional, cardboard-cutout villain. The history of the United States—both early and recent—includes many examples of the unintended horrors that can result from this type of relentless and careless demonization.
 
Then there is the deliberate spread of misinformation. Polls consistently find Fox News viewers among the most ignorant on a variety of issues. For example, NBC News’s online publication First Read reported in April 2009 that “72% of self-identified FOX News viewers believe the health-care plan will give coverage to illegal immigrants, 79% of them say it will lead to a government takeover, 69% think that it will use taxpayer dollars to pay for abortions, and 75% believe that it will allow the government to make decisions about when to stop providing care for the elderly.” (12) As First Read pointed out, this was “rampant misinformation” that large numbers of Fox News viewers believed.
 
Following the 2010 election, the University of Maryland released a study fi nding that Fox News viewers were the most misinformed audience of any major news network. Compared with those who never watch Fox, frequent viewers of the network were:
 
• Thirty-one percentage points more likely to agree that “most economists have estimated the health care law will worsen the deficit.” In fact, the nonpartisan Congressional Budget Office said just the opposite: that health care reform would actually decrease the deficit.
• Thirty-one points more likely to agree that “it is not clear that Obama was born in the United States.” In fact, the birther claims had been repeatedly debunked during the 2008 election by numerous nonpartisan and even Republican sources, including former Hawaii governor Linda Lingle.
• Thirty points more likely to agree that “most scientists do not agree that climate change is occurring.” In fact, there is broad scientific consensus that not only is climate change occurring but human activity is the cause.
• Fourteen points more likely to agree that “the stimulus legislation did not include any tax cuts.” The nonpartisan PolitiFact.com noted that the stimulus bill provided tax cuts to 95 percent of workers.
• Fourteen points more likely to agree that “their own income taxes have gone up.” Most Fox viewers could have confirmed this to be false by looking at their own tax return.
• Thirteen points more likely to agree that “the auto bailout only occurred under Obama.” In fact, it had begun under George W. Bush.
• Twelve points more likely to agree that “most economists estimate the stimulus caused job losses.”(13) USA Today reported with a banner headline in August 2010, “Economists Agree: Stimulus Created Nearly 3 Million Jobs.”(14)
 
When confronted with this study, Michael Clemente, Fox’s senior vice president for news, reacted in a telling way. Instead of expressing concern about Fox’s apparent failure to inform their viewers, or arguing with the substance or methodology of the study, Clemente attacked the messenger, sarcastically impugning the reputation of the University of Maryland. Acting more like a political attack dog than a major media executive, Clemente told The New York Times, “The latest Princeton Review ranked the University of Maryland among the top schools for having ‘Students Who Study the Least’ and being the ‘Best Party School,’ ” adding, “Given these fi ne academic distinctions, we’ll regard the study with the same level of veracity it was ‘researched’ with.”(15)
 
But this was hardly the first time Fox’s viewers had been revealed to be conspicuously misinformed. In 2003, the Program on International Policy Attitudes conducted “a series of national polls between January and September.” The results, as reported by The San Diego Union Tribune, found:
 
• “A majority of Americans (52 percent) believed evidence was found linking Iraq to September 11.”
• “A large minority (35 percent) believed weapons of mass destruction were found in Iraq.”
• “A majority (56 percent) believed most world opinion supported the war.”
• “Fox led the list for those with at least one misperception (80 percent). It also led for those holding all three—45 percent, compared with 12 percent to 15 percent for the other networks.” (16)
 
Misinformation has consequences, especially in a democracy. “In general, you end up with citizens who are acting on bad information when they carry out their civic duties,” says Kelly McBride, an expert on media ethics at the Poynter Institute, speaking about the media in general. “It affects the governing of a nation. It inspires people to make their voting decisions on fear or lies.”(17)
 
And the network’s partisan misinformation has not been limited to the dry facts of reporting on political or legislative issues—some of the consequences of its poorly vetted and politically motivated investigations have unjustly and seriously damaged lives and careers. In the past few years Fox News has been involved in several high-profile attacks on progressive leaders, such as White House Special Advisor for Green Jobs, Enterprise and Innovation Van Jones; Assistant Deputy Secretary of Education Kevin Jennings; and Agriculture Department official Shirley Sherrod; as well as progressive organizations such as ACORN and Planned Parenthood. While it is completely appropriate for a news organization to investigate malfeasance by political appointees and major groups, instead of seeking to get to the bottom of these stories, Fox based its work on distortions, smears, and heavily edited video, often used out of context. These “news” stories had little to no journalistic value and were aired simply to harm progressives. Too often, these efforts were successful.
 
 
When discussing the problems of Fox, media watchers often get into conversations about bias. However, bias is not Fox News’s core defect; nor is it what separates the network from CNN, MSNBC, or any other major news source. Nor is its main problem that it promotes tabloid journalism. Fox, rather, is something unprecedented in the United States: a news business that is willing to put politics above all else. While Rupert Murdoch, CEO of Fox’s parent company, News Corp, is driven mostly by his bottom line, the management of Fox News, led by Roger Ailes, takes an active role in shaping the politics of the country and is willing to use Fox News’s enormous platform to do so. Murdoch’s discomfort with Fox News, while denied in on-the-record settings, has been widely reported. In his biography of the mogul, Michael Wolff describes a Murdoch who despises some of his most popular on-air talent, such as Bill O’Reilly, and whose politics, tough to pin down, can occasionally flirt with liberalism. “In steady, constantly discomfiting ways,” Wolff writes, “Murdoch shares the feelings about Fox News regularly reflected in the general liberal apoplexy.”(18)
 
Fox News began with a simple concept: build a network based on the triumph of conservative talk radio. This model was successful at the tail end of the Clinton administration and was even better suited to cheerlead for George W. Bush. In less than a decade, Fox News president Roger Ailes created for Rupert Murdoch a network with a built-in audience driven by its conservative ideology.
 
From the start, Fox had a profound effect on its viewers. In 2007, The Quarterly Journal of Economics published a study looking at differences between populations that received Fox News and those that did not. The authors found “a significant effect of exposure to Fox News on voting”:
 
Towns with Fox News have a 0.4 to 0.7 percentage point
higher Republican vote share in the 2000 presidential elections,
compared to the 1996 elections. A vote shift of this magnitude
is likely to have been decisive in the 2000 elections. We
also find an effect on vote share in Senate elections, which
Fox News did not cover, suggesting that the Fox News impact
extends to general political beliefs. Finally, we find evidence
that Fox News increased turnout to the polls. Based on this
evidence and on micro level audience data, we estimate that
exposure to Fox News induced a substantial percentage of
the non-Republican viewers to vote for the Republican party,
3 to 8 percent according to the more inclusive audience measure,
and 11 to 28 percent according to the more restrictive
measure. (19)
 
While the network already was having a significant impact, Fox began a transition in 2008. With conservatives out of power, no longer would it be merely a cheerleader for the conservative movement and the Republican Party. Now the network would wag the elephant, transforming itself from a news and opinion outlet into the leading communications, fund-raising, and mobilizing arm of the Republican Party. Or, as David Frum, then a fellow at the American Enterprise Institute and former George W. Bush speechwriter, told ABC News’s Terry Moran, “Republicans originally thought that Fox worked for us and now we’re discovering we work for Fox. And that the balance here has been completely reversed.”(20)
 
The interview in which Frum made this comment followed a post on his blog, Frum Forum, in which he declared, after the passage of Barack Obama’s health care plan, “Conservatives and Republicans today suffered their most crushing legislative defeat since the 1960s.”(21) Frum placed the blame for this defeat squarely at the feet of one faction of his party: “There were leaders who knew better, who would have liked to deal. But they were trapped. Conservative talkers on Fox and talk radio had whipped the Republican voting base into such a frenzy that deal-making was rendered impossible.” Frum continued, “How do you negotiate with somebody who wants to murder your grandmother? Or—more exactly—with somebody whom your voters have been persuaded to believe wants to murder their grandmother?”(22)
 
 
Notes
1. Eric Hananoki, “Cruise Ship Confession: Top Fox News Executive Admits Lying On Air About Obama,” MediaMatters.org, March 29, 2011, mediamatters.org/blog/201103290006.
2. Eric Hananoki, “FoxLeaks: Bill Sammon’s October Surprise,” MediaMatters.org, February 1, 2011, mediamatters.org/blog/201102010022.
3. Ibid.
4. Ibid.
5. Fox & Friends, Fox News, October 28, 2008; Hananoki, “Bill Sammon’s October Surprise.”
6. Bill Sammon, “Obama Affinity to Marxists Dates Back to College Days,” FoxNews.com, October 28, 2008; Hananoki, “Bill Sammon’s October Surprise.”
7. Joe Strupp, “Veteran D.C. Bureau Chiefs Rip Sammon: ‘This Isn’t Journalism,’ ” MediaMatters.org, March 31, 2011, mediamatters.org/blog/201103310026.
8. Howard Kurtz, “Obama a Socialist? Fox News Exec Said So, but Didn’t Believe It,” Daily Beast, March 29, 2011, www.thedailybeast.com/blogs-and-stories/2011–03–29/obama-a-socialist-fox-news-exec-said-so-but-didnt-believe-it.html.
9. Natalie Gewargis, “ ‘Spread the Wealth’?” Political Punch (blog), ABC News, October 14, 2008, blogs.abcnews.com/politicalpunch/2008/10/spread-the-weal.html.
10. The Live Desk, Fox News, October 14, 2008; Hananoki, “Bill Sammon’s October Surprise.”
11. Strupp, “Veteran D.C. Bureau Chiefs Rip Sammon.”
12. Chuck Todd, Mark Murray, Domenico Montanaro, and Ali Weinberg, “First Thoughts: Obama’s Good, Bad News,” First Read (blog), NBC News, August 19, 2009, firstread.msnbc.msn.com/_news/2009/08/19/4431138-first-thoughts-obamas-good-bad-news.
13. Mark Howard, “Study Confirms Watching Fox News Makes You Stupid,” Alternet, October 15, 2010, www.alternet.org/media/149193/study_confirms_that_fox_news_makes_you_stupid.
14. David J. Lynch, “Economists Agree: Stimulus Created Nearly 3 Million Jobs,” USA Today, August 30, 2010, www.usatoday.com/money/economy/2010–08–30-stimulus30_CV_N.htm.
15. Brian Stelter, “Study: Some Viewers Were Misinformed by TV News,” Media Decoder (blog), New York Times, December 17, 2010, mediadecoder.blogs.nytimes.com/2010/12/17/study-some-viewers-were-misinformed-by-tv-news/.
16. James O. Goldsborough, “The Media and Public Misconceptions,” San Diego Union-Tribune, October 13, 2003.
17. Interview with Media Matters for America. Conducted by Joe Strupp. May 17, 2011.
18. Michael Wolff, The Man Who Owns the News: Inside the Secret World of Rupert Murdoch (New York: Broadway Books, 2008), 346.
19. Stefano DellaVigna and Ethan Kaplan, “The Fox News Effect: Media Bias and Voting,” The Quarterly Journal of Economics 122 (August 2007): 1187–234.
20. Nightline, ABC News, March 22, 2010, can be viewed at mediamatters.org/mmtv/201003230020.
21. David Frum, “Waterloo,” Frum Forum (blog), March 21, 2010, www.frumforum.com/waterloo.
22. Ibid.

Excerpted from The Fox Effect by David Brock, Ari Rabin-Havt, and Media Matters for AmericaCopyright © 2012 by David Brock, Ari Rabin-Havt, and Media Matters for America. Excerpted by permission of Anchor, a division of Random House LLC. All rights reserved. No part of this excerpt may be reproduced or reprinted without permission in writing from the publisher.